47% dintre români vor să își îmbunătățească sănătatea digestivă, dar nu știu cum să o facă, iar 52% se confruntă cu probleme digestive cel puțin o dată pe lună. În plus, 67% dintre românii cu probleme digestive se simt stresați cel puțin săptămânal, iar 40% nu practică sport măcar o dată pe săptămână, arată un studiu susținut de Danone*.
Studiul a evidențiat și că 34% dintre români nu iau în considerare sănătatea digestivă atunci când fac alegeri alimentare, iar 75% se confruntă cu o tulburare intestinală, în special femeile (82%) versus bărbații (69%). Totodată, datele au arătat că femeile fac mai puțin sport (deși 86% dintre femeile chestionate își doresc să practice mai mult sport), acordă mai puține ore somnului, în comparație cu bărbații și se simt stresate mai des decât bărbații (31% au declarat că sunt zilnic stresate, comparativ cu 16% dintre bărbați).
Pentru a veni în ajutorul celor care sunt preocupați de obiceiurile lor alimentare, Danone a lansat un instrument gratuit pe site-ul https://danone.ro/staredigestiva/ care ajută utilizatorii să își calculeze scorul stilului alimentar din prezent și să primească sfaturi personalizate pentru îmbunătățirea rutinei zilnice. Prin acest instrument, Danone își propune să sprijine consumatorii în adoptarea unor obiceiuri echilibrate, care includ alimentația variată, exercițiile fizice, reducerea stresului și un somn sănătos – factori esențiali pentru menținerea unei stări generale de bine.
„Danone a fost mereu un susținător al stării de bine digestive, iar prin lansarea acestei campanii de informare dorim să ajutăm românii să își înțeleagă mai bine nevoile digestive și să adopte obiceiuri care le vor influența pozitiv starea de bine zilnică. Conform studiului, din categoria produselor lactate, 67% dintre români ar alege iaurtul pentru a-și susține starea de bine digestivă și ne bucurăm că putem aduce pe piață produse dedicate, multe dintre ele provenind din fabrica de iaurt din București”, a declarat Andreea Dumitrescu, Senior Brand Manager Activia Danone Europa Centrală și de Est.
*Studiul a fost realizat online, în colaborare cu agenția NMS Ungaria, în luna iunie 2024, pe un eșantion reprezentativ național de 542 respondenți cu vârste cuprinse între 18 și 70 ani.