București, 8 iunie 2021. Cu ocazia Zilei Mondiale a Oceanelor, Nestlé lansează a
doua ediție a campaniei de conștientizare „Nu risipi cât poți iubi”/„Less Waste
More Love”. Această campanie face parte din Inițiativa Nestlé for a Waste Free
World și este un demers de responsabilitate socială menit să atragă atenția
asupra importanței protejării mediului înconjurător, punând în oglindă
activitățile pe care le implementează an de an compania cu ceea ce poate face
fiecare dintre noi, acasă. În cadrul acestui proiect, se vor desfășura o serie
de activități de informare, educare și conștientizare pe trei direcții: utilizarea
apei în mod conștiincios, colectarea selectivă și reciclarea ambalajelor,
precum și reducerea emisiilor de carbon.
Campania „Nu risipi
cât poți iubi”/„Less Waste More Love” pornește de la eforturile
depuse în ultimii ani pentru susținerea comunității locale și sprijinirea
implementării unor practici durabile pentru conștientizarea și protejarea
apelor, eliminarea deșerilor aruncate necorespunzător în mediul înconjurător,
dar și reducerea amprentei de carbon pentru atingerea obiectivelor Acordului de
la Paris privind schimbările climatice.
Campania pleacă de la
statisticile înregistrate la nivel național, unde mai puțin de 10% din totalul
deșeurilor se reciclează, iar 6.000 de tone de alimente sunt irosite în fiecare
zi. Bazându-se pe misiunea companiei, de a dezvolta produse din ce în ce mai
gustoase și mai sănătoase, Nestlé reunește sub umbrela acestei campanii principalele
direcții în care fiecare dintre noi putem acționa în mod durabil pentru
protejarea resurselor planetei.
Atât la nivel global, cât și
la nivel local, Nestlé își intensifică eforturile pentru utilizarea
responsabilă a apei, asigurând
durabilitatea bazinelor hidrografice aflate în exploatare în proporție de 100%
până în 2025, dar și lucrând constant la reducerea cantității de apă care intră
în procesul de producție. La nivel individual, fiecare dintre noi poate
contribui la reducerea consumului de apă în bucătărie, prin rețete inventive și
trucuri pentru reutilizare și valorificare a fiecărei picături de apă. Deoarece
pentru o schimbare de comportament durabilă este nevoie de implicarea tinerei
generații încă din primii ani de școală, anul acesta compania lucrează împreună
cu Fundația PRAIS în cadrul Mișcării Naționale ”Și eu trăiesc sănătos” pentru a
încuraja câteva obiceiuri la prima vedere nesemnificative, dar care pot avea un
impact major pe termen lung.
Pentru
creșterea ratelor de reciclare la nivel național este nevoie de trei
componente: caracterul reciclabil al ambalajelor, o infrastructură adecvată
pentru colectare separată, dar și decizia luată de fiecare dintre noi, de a
arunca ambalajului reciclabil în coșul potrivit. Pentru prima componentă, Nestlé
și-a intensificat acțiunile de transformare a ambalajelor sale în ambalaje 100%
reciclabile sau reutilizabile până în 2025 și de reducere a utilizării
materialelor plastice noi cu o treime, deja 87% dintre acestea au atins acest
obiectiv. Pentru a susține o schimbare durabilă la nivel de comportament,
campania „Nu risipi cât poți iubi”/„Less Waste More Love” încurajează reducerea
cantității de deșeuri care ajung la groapa de gunoi prin colectare selectivă și
reciclare.
Nestlé lucrează deja pentru
a-și reduce la jumătate emisiile de GES (gaze cu efect de seră) până în 2030,
pentru a ajunge la emisii nete zero până în 2050.
Emisii nete zero înseamnă reducerea drastică a emisiilor de GES de-a lungul
întregului lanț alimentar, Farm-to-fork, împreună cu implementarea de proiecte
de stocare a dioxidului de carbon în sol și prin plantări de copaci. Direcțiile
strategice pe care se concentrează Nestlé sunt: trecerea la agricultura
regenerativă și susținerea unor soluri sănătoase, aprovizionarea cu cacao și
cafea din surse sustenabile, regândirea metodelor de producție și transport și
promovarea produselor sustenabile în rândul consumatorilor. Activitățile
incluse în campania „Nu risipi cât poți iubi”/„Less Waste More Love” sunt
menite a încuraja reducerea
amprentei de carbon a fiecărui individ printr-o reinterpretare a modului în
care ne raportăm la tehnologie, trafic și stil de viață.
„La Nestlé, în ultimii zece
ani, indicatorii de sustenabilitate arată o scădere cu 88% a consumului de apă,
o micșorare cu 85% a cantității de deșeuri, precum și o diminuare cu 72% a
emisiilor de dioxid de carbon. Rezultatele de anul trecut ale campaniei “Less
Waste More Love” ne-au încurajat să continuăm, anul
acesta având alături de noi Fundația PRAIS și comunitatea de părinți din cadrul
Mișcării Naționale „Și eu trăiesc sănătos! – SETS”, precum și o serie de parteneri
strategici”, declară Irina Siminenco,
Corporate Affairs Manager Nestlé România.
Inițiativa Nestlé for a Waste Free World reunește toate
acțiunile prin care compania urmărește ca, până în 2030, să aibă impact zero
asupra mediului în toate operațiunile sale. Pentru 2025, compania Nestlé
reconfirmă angajamentul de a utiliza
100% ambalaje reciclabile sau reutilizabile și de a reduce cu o
treime utilizarea de materiale plastice noi la nivel global, lucrând împreună cu partenerii săi pentru
promovarea principiilor economiei circulare și pentru curățarea deșeurilor de
plastic din oceane, lacuri și râuri. Nestlé va investi la nivel global 3,2 miliarde CHF în
următorii cinci ani, pentru a accelera activitatea pentru emisii nete zero,
inclusiv 1,2 miliarde CHF pentru a declanșa agricultura regenerativă pe
întregul lanț de aprovizionare, de la fermă la consumator (Farm-to-fork).
Toate noutățile și acțiunile din
campania „Less Waste More Love”/”Nu risipi cât poți iubi” pot fi urmărite pe www.nestle.ro.