20
None

Proiectul INTERACȚIUNEA PACIENȚILOR CU INDUSTRIA FARMACEUTICĂ DIN ROMÂNIA

Concept

În contextul schimbării tabloului de morbiditate la nivel național, al creșterii incidenței și prevalenței bolilor cronice și al îmbătrânirii populației, sistemul de sănătate a înregistrat nu doar o creștere a nevoii de a oferi servicii din ce în ce mai specializate, ci și de a personaliza serviciile în vedere consilierii pacienților în direcția unui comportament sănătos, care să susțină rezultatele îngrijirrilor medicale. O dimensiune importantă a menținerii pacienților într-o stare bună de sănătate ține de satisfacția acestora față de serviciile farmaceutice, un domeniu pentru care interesul s-a dezvoltat în anii din urm

Proiectul derulat in parteneriat de ALIANȚA PACIENILOR CRONICI DIN ROMÂNIA și CENTRUL DE CERCETĂRI IN ECONOMIE COMPORTAMENTALĂ APLICATĂ din cadrul UNIVERSITĂȚII DIN BUCUREȘTI constă in realizarea unei cercetări științifice care va avea în vedere două paliere de analiză:

- pe de o parte, vom avea în atenție pacienții ca atare, priviți ca persoane care interacționează cu personalul din farmacii, se confruntă cu absența medicamentelor, încearcă să facă față efectelor adverse, au nevoie de sprijin și îndrumare în ceea ce privește medicația recomandată atât în sensul indicațiilor de administrare, cât și în sensul interacțiunilor dintre diferite tipuri de substanțe;

- pe de altă parte, avem în vedere organizațiile de pacienți în relația cu companiile farmaceutice din România care, in cea mai mare parte, sunt membre a Asociației Române a Producătorilor Internaționali de Medicamente (ARPIM). Cum scopul acestei asociații, printre altele, este și acela de a facilita accesul pacienților din România la progresele industriei farmaceutice în materie de cercetare dezvoltare și de noi tratamente, cercetarea de față își propune să evalueze percepța asociațiilor de pacienți cu privire la relația pe care o stabilesc cu companiile farmaceutice.

Obiectivele generale ale proiectului sunt:

1. Identificarea așteptărilor pacienților în raport cu serviciile din farmaciile cu circuit deschis și inchis, precum și evaluarea experienței directe în raport cu aceste așteptări;

2. Identificarea unor factori relevanți pentru explicarea gradului de satisfacție a pacienților față de serviciile oferite în farmaciile cu circuit deschis și inchis;

3. Evaluarea gradului de satisfacție in interacțiunea organizațiilor de pacienți cu companiile farmaceutice;

4. Identificarea așteptărilor organizațiilor de pacienți în raport cu companiile farmaceutice și evaluarea experienței directe in raport cu aceste așteptări;

5. Evaluarea gradului de satisfacție a pacienților în raport cu organizațiile care îi reprezintă;

6. Identificarea așteptărilor pacienților în raport cu organizațiile care îi reprezintă.

Rezultatele cercetării științifice, cuprinse intr-un document final, vor fi diseminate către toți factorii interesați din domeniu: organizațiile reprezentative de pacienți, Asociația Română a Producătorilor Internaționali de Medicamente, Ministerul Sănătății, Casa Națională de Asigurări de Sănătate și Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale. Totodată vor fi făcute propuneri de lege ferenda de imbunătățire a cadrul normativ existent privind interacțiunea organizațiilor de pacienți cu industria farmaceutică.


Comentarii


Pentru a putea preveni atacurile de securitate de tip spam, avem nevoie să stocăm datele pe care le-ați introdus și ip-ul dumneavoastră în baza de date. Aceste date nu vor fi folosite în alte scopuri decat prevenirea atacurilor. Sunteți de acord să stocăm aceste date ?
Notă : Comentariile pot fi adăugate doar în cazul în care v-ați dat acordul pentru stocarea datelor

Introduceti textul din imagine
captcha