61
None

GSK Consumer Healthcare lansează un program educațional pentru purtătorii de proteze dentare

• Studiile arată că există o nevoie stringentă de informare în rândul purtătorilor de proteze dentare: aceștia au obiceiul să își curețe protezele folosind soluții casnice precum oțet, detergent pentru vase sau chiar înălbitor de uz casnic, în locul soluțiilor specializate

• În România, 3,8 milioane de persoane poartă proteze dentare, însă doar 1 din 3 folosesc soluții dedicate de îngrijire a acestora;2,

• Specialiștii atrag atenția că lipsa unei igiene corecte a protezei dentare poate avea consecințe asupra sănătății orale, favorizând acumularea bacteriilor și fungilor, cât și deteriorarea protezei;

• Noul program educațional Corega-Partener vine în sprijinul medicilor stomatologi și al purtătorilor de proteze dentare cu informații complete despre modul corect de adaptare la viața cuproteză dentară, de utilizare și întreținere a acestora.

București, 01 aprilie 2016 – GSK Consumer Healthcare a lansat programul național „Corega-Partener. Susţinem viaţa cu proteză dentară” pentru educarea purtătorilor de proteze dentare și pune la dispoziția acestora informații utile despre modul corect de utilizare, de îngrijire și curățare a protezelor, venind astfel și în sprijinul medicilor dentişti în interacţiunea cu pacienţii, pe parcursul experienţei cu proteza dentară.

Un studiu european arată că 41% dintre europeniau încă toţi dinții naturali în cavitatea bucală, în timp ce doar 30% din români se pot lăuda cu același lucru.[1]

3,8 milioane de români poartă proteze dentare,cea mai mică incidență de vârstă începând chiar de la 40 de ani (4% din cazuri) şi ajungând la 60% la grupul de vârstă 70-79 ani.[2] Însă dintre toţi purtătorii de proteze, 2 persoane din 3 [3] nu folosesc nicio soluție specializată de curățare a protezei, ceea ce conduce la o experienţă deficitară cu proteza dentară şi probleme de fixare şi igienă orală a acesteia.

Programul răspunde pas cu pas tuturor nevoilor de educare în rândul purtătorilor de proteze, nevoi indicate și de studii[4]care arată că există obiceiul ca aceștia să își curețe protezele folosind peste 10 metode alternative diferite, cu precădere casnice, printre care detergent pentru vase, oțet sau chiar înălbitor de uz casnic, în locul soluțiilor de curăţare specializate.[5] Aceste metode nu numai că nu sunt eficiente împotriva bacteriilor și ciupercilor care pot cauza probleme ale gingiilor şi respiraţie urât mirositoare, dar pot chiar deteriora materialul protezei dentare, avertizează medicii dentişti.

Însă nevoile purtătorilor de proteze dentare sunt și de ordin emoțional. Persoanele care iau decizia de a purta proteză dentară au aşteptări mari, întrucât lipsa dinţilor le afectează încrederea în sine, după cum au subliniat specialiştii din domeniu la evenimentul de lansare a programului. Unii pacienţi declară că nu îşi mai recunosc faţa în oglindă, din cauza schimbărilor faciale pe care le trasează lipsa dinţilor. Pe de altă parte însă, după adaptarea protezei dentare, pacienţii nu ştiu ce întrebări să adreseze medicului dentist şi nu ştiu cum să gestioneze probleme procum deplasarea protezei în cavitatea bucală sau pătrunderea fragmentelor alimentare sub proteză, probleme care le afectează calitatea vieţii. Astfel, chiar şi cu proteză dentară, pacienţii devin reticenţi în a vorbi, a mânca şi a zâmbi în public..

Programul Corega-Partenervine în sprijinul purtătorilor de proteză dentară, prin intermediul medicilor dentişti, pentru a oferi materiale informative despre viața cu proteză dentară și informații despre modul corect de îngrijire a protezei dentare pentru o experiență optimă cu aceasta.

Sfaturile educaționale de îngrijire a protezei urmăresc să protejeze sănătatea orală a persoanelor purtătoare de proteze dentare parţiale sau totale, indiferent de vârsta acestora, limitând acumularea bacteriilor în absența igienei corecte, să ajute la prelungirea duratei de viață a protezei dentare, precum și să îmbunătățească experiența purtării și să faciliteze în același timp adaptarea la viața cu proteză dentară.

Materialele educaționale vor fi disponibile în cabinetele stomatologice, online pe www.corega.com.ro, sau la numarul de telefon cu apelare gratuită 0800 860 860.

„Momentul în care pacientul află că trebuie să poarte proteză dentară este unul emoțional și în care are nevoie de suportul medicului dentist pentru a-l ajuta.Programul Corega-Partner urmărește să răspundă nevoilor identificate în rândul pacienților, pentru îmbunătățirea calității vieții cu proteza dentară. Informarea este esenţială, deoarece simpla cunoaștere a unor reguli de bază poate ajuta pacientul în multe aspecte: atât emoțional – prin adaptarea rapidă și ușoară la viața cu proteză dentară, cât și funcţional – igiena corectă menţine sănătatea orală și previne deteriorarea protezei dentare. Misiunea noastră este să oferim soluții inovatoare de îngrijirea oralăși să ne asigurăm că există un nivel corect de informare în beneficiul sănătății pacienților”, declară James Barham, Marketing Director Corega Europa Centrală şi de Est, în cadrul GSK Consumer Healthcare.

Incidența protezelor dentare – în creștere

Incidența protezelor dentare la grupa de vârstă de 60 de ani este ridicată,5iar din cauza fenomenului global de îmbătrânire a populației, se estimează că numărul persoanelor care poartă proteză dentară va crește din ce în ce mai mult.

În România, fenomenul îmbătrânirii populației este din ce în ce mai pronunțat, iar statisticile demografice arată o creștere a ponderii populației vârstnice. Cele mai recente date arată că în România sunt 4.448.848  vârstnici de peste 60 de ani.[6]

La nivel mondial, se estimează că în anul 2050 persoanele în vârstă vor reprezenta 22% din populația lumii,[7]astfel că vor fi mai mulți bătrâni decât copii de 15 ani

 

Despre GSK Consumer Healthcare

Parte din grupul de companii GSK cu prezență globală, GSK Consumer Healthcare este cea mai mare companie de medicamente fără prescripție medicală din lume și primul jucător în piața de produse de îngrijire orală specializată. Obiectivul nostru este să devenim prima și cea mai bună companie de Fast Moving Consumer Healthcare, bazată pe știință și valori – o organizație unică ce îmbină expertiza și principiile științifice cu avantajele industriei bunurilor de larg consum.

În România, GSK are o tradiție de peste 25 de ani și peste 150 milioane euro investiție în piața locală. Portofoliul local Consumer Healthcare include mărci bine cunoscute precum Theraflu®,  Panadol®, Voltaren®, ParaSinus®, Sensodyne®, Parodontax® și Aquafresh®. Suntem hotărâți să facem o diferență în starea de sănătate a românilor prin educație continuă şi suntem partener constant al comunității, cu investiție de peste 2 milioane de dolari în proiecte de sănătate și educație pe care le derulăm cu partenerii noștri.

Pentru mai multe informații, vă rugăm contactați:

Daniela Spiridonescu, GMP PR, daniela.spiridonescu@pr.gmp.ro, 0740.038.544

 

[1] Eurobarometru, 2010

[2]COREGA RESEARCH REPORT România, 2015

[3]Date de consum piață 2015, total piață adezivi + tablete de curățare: 1.269.500 bucăți (vs 2013 în scădere cu 3%)

[4]Conform unui studiu internațional ale cărui rezultate au fost anunțate în cadrul Congresului Asociațiilor Internaționale pentru Cercetare în Stomatologie (IADR) din Cape Town, Africa de Sud, realizat în 6 țări (Brazilia, China, India, Italia, Japonia și Statele Unite ale Americii), pe un eșantion de peste 2800 de persoane care poartă proteză dentară totală sau parțială.

[5]  GSK data on file 2014, Multinational Diary study – denture cleaning.

[6]INSSE, http://www.insse.ro/cms/files/publicatii/Romania%20in%20cifre%202013_ro.pdf, ultima accesare la 27.06.2014

[7]UNFPA and HelpAge International

Comentarii


Pentru a putea preveni atacurile de securitate de tip spam, avem nevoie să stocăm datele pe care le-ați introdus și ip-ul dumneavoastră în baza de date. Aceste date nu vor fi folosite în alte scopuri decat prevenirea atacurilor. Sunteți de acord să stocăm aceste date ?
Notă : Comentariile pot fi adăugate doar în cazul în care v-ați dat acordul pentru stocarea datelor

Introduceti textul din imagine
captcha