None

Sorin Cristian Banu, promotorul unui management pentru siguranta comunitatii

Banu, promotorul unui management pentru siguranţa comunităţii

Banu, managerul Spitalului Clinic de Boli Infecţioase şi Tropicale “Dr. Victor Babeş”, alături de întreaga echipă de conducere a acestuia, şi-a propus ca împreună cu corpul medical de aici să construiască una din cele mai performante şi mai moderne instituţii spitaliceşti din România. În acest scop au fost gândite şi iniţiate o serie de proiecte prin care spitalul se implică în viaţa comunităţii, devenind mai mult decât un loc unde se însănătoşesc oamenii bolnavi, devenind o sursă de siguranţă pentru comunitate.

În acest număr al revistei noastre vă prezentăm una dintre iniţiativele aflate în derulare acum la nivelul acestui spital şi care îl plasează între instituţiile medicale din România care fac eforturi pentru a se alinia la cele mai moderne tendinţe mondiale în domeniu.

Comunicarea cu pacienţii este considerată de Sorin Cristian Banu un instrument modern de management pentru o instituţie medicală, indispensabil atunci când preţuieşti sănătatea oamenilor şi consideri că munca celor din spital nu se încheie în momentul în care pacientul este externat.

Pornind de la această premisă, a fost lansat un PROGRAM DE COMUNICARE care constituie interfaţa unităţii medicale cu grupul de pacienţi care părăsesc spitalul. Din acest grup fac parte pacienţii permanenţi, cei care sunt luaţi în evidenţă cu boli cronice şi cei ale căror tratamente sunt încheiate, ei fiind consideraţi clinic vindecaţi sau sănătoşi din punct de vedere medical. După externare, nu se aşteaptă ca pacientul să ia legătura cu personalul spitalului pentru a comunica evoluţia posttratament, ci acesta este rolul instituţiei. Spitalul este cel care iniţiază dialogul cu pacientul externat, comunicarea realizându-se telefonic sau în scris. Comunicarea prin telefon se realizează periodic, pacientul fiind întrebat despre starea de sănătate, despre eventualele simptome şi despre evoluţia posttratament. Pacientul va simţi că se interesează cineva în mod direct de el, nu numai din punct de vedere profesional, şi se va simţi ocrotit şi în siguranţă.

Comunicarea în scris, prin poştă, este folosită în mai multe situaţii, şi anume:

pentru a ţine la curent pacienţii cu noutăţile apărute în cadrul spitalului, cu evenimentele legate de viaţa spitalului, ca, de exemplu, deschiderea de noi secţii, realizarea de noi parteneriate, comunicate despre evoluţia spitalului etc.;

pentru marcarea unor evenimente importante din viaţa pacientului (zi de naştere, anumite aniversări);

cu ocazia unor sărbători religioase (Crăciun, Paşte, ziua numelui) sau a altor sărbători (Anul Nou ş.a.m.d.).

“Nu greşesc atunci când afirm că fiecare dintre noi îşi doreşte să simtă că este important pentru cei cu care intră în contact. Noi, prin tot ceea ce facem zi de zi, încercăm să demonstrăm că pacienţii şi comunitatea sunt reperele fundamentale ale activităţii noastre”, ne-a declarat Sorin Cristian Banu.

Comentarii


Pentru a putea preveni atacurile de securitate de tip spam, avem nevoie să stocăm datele pe care le-ați introdus și ip-ul dumneavoastră în baza de date. Aceste date nu vor fi folosite în alte scopuri decat prevenirea atacurilor. Sunteți de acord să stocăm aceste date ?
Notă : Comentariile pot fi adăugate doar în cazul în care v-ați dat acordul pentru stocarea datelor

Introduceti textul din imagine
captcha