Istoric
Începând cu anul 2000, pe piaţa serviciilor medicale private s-a conturat un produs nou dedicat pacienţilor, şi anume abonamentul de sănătate. Lansarea lui nu a fost deloc spectaculoasă, acesta fiind şi motivul pentru care, până la apariţia asigurărilor de sănătate (2005-2006), nici nu se ştia de existenţa abonamentelor de sănătate. Companiile din acea perioadă au adus acest produs în România numai pentru că el există în clinicile din străinătate. Ulterior, abonamentul de sănătate s-a dezvoltat odată cu serviciile de medicina muncii, când acoperea, pentru început, conform legii, numai aceste servicii obligatorii. Treptat, abonamentele de sănătate au introdus în pachet şi alte servicii suplimentare. Angajatorii ofereau aceste abonamente ca pachet motivaţional pentru angajaţi, pe baza creşterii economice din acea perioadă.
Ce se aseamănă se adună
Deşi, în prezent, piaţa serviciilor de abonamente de sănătate deţine aproximativ 10-12% din totalul pieţei serviciilor medicale private (~600mil euro), ponderea majoritară este dată de abonamentele corporate. Există o reţinere din partea persoanelor fizice de a încheia direct un abonament de sănătate, deoarece încă există mentalitatea că prevenţia înseamnă bani aruncaţi lunar pe fereastră: “mă tratez numai atunci când sunt bolnav”. Acesta este şi motivul pentru care asigurările de sănătate au o dinamică firavă în România, iar piaţa abonamentelor stagnează de ani buni. Atât în cazul abonamentelor cât şi al asigurărilor de sănătate (principiile sunt aceleaşi) există dezavantajul că pacientul pierde la sfârşitul anului toată suma depusă. Acest lucru se întâmplă deoarece foarte mulţi abonaţi nu folosesc serviciile medicale din pachet sau nu sunt obligaţi să folosească poliţa de asigurare. Apoi, existenţa unui intermediar, care doreşte la rândul său să obţină un profit, face ca poliţele să fie scumpe, să acopere o arie mică de servicii medicale importante sau să fie decontate parţial din preţul real.
Ce este cardul cu acumulare?
Începând cu luna noiembrie 2011 apare un produs nou pe piaţă, marca Gral Medical, şi anume: Cardul cu Acumulare Favor.
În primul rând, cardul Favor este un card de sănătate cu “acumulare” aşa cum spune şi denumirea. Acest lucru înseamnă că pe el se acumulează bani, iar aceştia rămân pe card atâta timp cât doreşte titularul. Altfel spus, suma acumulată pe card nu se pierde la sfârşitul anului.
În al doilea rând, cardul cu acumulare Favor poate fi folosit de toţi membrii familiei (părinţi, copii, fraţi etc.). Atunci când pacientul este pus în situaţia în care o rudă are probleme de sănătate, cardul Favor protejează întreaga familie.
În al treilea rând, cardul îţi oferă flexibilitate maximă la acumulare (lunar, ocazional sau ambele) şi accesul la toate serviciile medicale cu reduceri semnificative (10-20%).
Cardul cu acumulare Favor are la bază un studiu de cercetare efectuat în reţeaua de clinici Gral. Studiul a fost efectuat de Gral Medical în perioada octombrie 2010-august 2011, în oraşele: Bucureşti, Craiova, Ploieşti, Piteşti şi Focşani.
Comportamentul pacientului faţă de serviciile medicale private a evidenţiat, ca o linie roşie, că un produs trebuie să permită: flexibilitate, acces liber la orice serviciu şi preţuri reduse. În aceste condiţii, cardul cu acumulare Favor reuneşte toate cele 3 atribute. Dacă un abonament clasic impune o plată lunară conform contractului, cardul cu acumulare îţi oferă flexibilitate în alegerea tipului de acumulare (în cazul acumulării lunare, abonatul poate trece la cel ocazional). Dacă un abonament de sănătate clasic te arondează automat la un doctor coordonator sau ai o listă restrânsă de servicii medicale, cardul cu acumulare Favor permite pacientului să se programeze la orice doctor şi să acceseze orice serviciu doreşte fără să fie limitat de anumite condiţii.
Află cum poţi obţine până la 300 de lei gratuit
Cardul Favor poate fi obţinut direct la toate recepţiile clinicilor Gral din Bucureşti şi provincie. În perioada 10 noiembrie -10 decembrie 2011, în cadrul campaniei “A sosit era cardului cu acumulare”, orice persoană care încheie unul din cele 3 tipuri de carduri Favor va beneficia de un bonus de până la 300 lei (100, 200 sau 300 lei) care se va depune automat pe card. Bonusul va putea fi folosit în maximum 48 de ore de titular sau de un membru al familiei. Pe lângă bonusul acordat se vor activa automat în sistem şi reducerile aferente oricărui serviciu medical accesat. Titularul cardului nu este supus unor obligaţii ulterioare atunci când primeşte bonusul pe card. Tipul cardului depinde de nevoia dumneavoastră prezentă şi viitoare. Detalii şi informatii suplimentare: www.gralmedical.ro sau direct la sediul clinicilor Gral din capitală şi provincie:
- Clinica de Diagnostic Gral, 021-323.00.00 (02) sau 0724-242.259
- Clinica Gral Colentina, 021-317.83.95 sau 0730.025.818
- Clinica Gral MC Ploieşti, 0244-597.753 sau 0244-596.592
- Clinica OncoFort Craiova, 0351-442.419 sau 0771-594.383
- Clinica OncoFort Focşani, 0311-000.201
- Clinica OncoFort Piteşti, 0311-000.199