în autism (I)
Dr. Naghiu Nicolae Radu
Medic specialist psihiatrie pediatrică, homeopatie
NAPOCENSIS Medical Center, BucurestiBucureşti
Autismul infantil este o boală psihică complexă, care debutează prin oprirea în dezvoltarea ării psihiceă a copilului înainte de vârsta de 3 ani şi care se caracterizează prin: inabilitatea de a iniţia şi dezvolta relaţii sociale, de a exprima interes şi emoţii; incapacitatea de a folosi limbajul şi comunicarea (atât verbal cât şi non- verbal); prezenţa unui comportament sărac, stereotip, incluzând un repertoriu comportamental restrictiv şi repetitiv.
Incidenţa autismului este într-o continuă creştere -, în SUA, după ultimele statistici, incidenţa a ajuns la 1 copil din 150. Pe sexe repartiţia este de 4:1 raport sex masculin/feminin.
Etiologie
La ora actuală nu există un consens în etiologia autismului, sunt fiind implicaţi factori multiplii: genetici, imunologici, multiple vaccinări. Ceea ce este eEvident este că, pe măsura măsură ce programul naţional de vaccinarivaccinări creşte, creşte şi incidenţa copiilor cu autism/elemente autiste, astm bronşic alergic şi dermatită atopică cu debut sub 2 ani.
Familia copilului autist
Copilul autist are două perechi de părinţi:. Uuna până în momentul aflării diagnosticului (familie normală) şi alta după aflarea diagnosticului.
După ce părinţii primesc diagnosticul şi află că autismul nu are tratament, ei intră într-o stare de şoc similară cu starea din tulburarea de stres post-traumatică (TSPT). Pentru a trata copilul este obligatorie şi tratarea părintilorpărinţilor de TSPT.
Intervenţia precoce în autism
Toate terapiile se adresează părinţilor copiilor autişti, păriniţi care aleg una sau mai multe terapii pentru copilul lor.
De aceea, intervenţia precoce in în autism înseamnă mai întâi scoaterea părintelui din TSPT, apoi după care părintele acesta trebuie să înveţe despre autism şi despre diferitele terapii la care are acces,. Ssă cunoască ce poate să ofere fiecare terapie să-i ofere copilului său şi care sunt limitele fiecărei terapii. Să-şiterapii, să-şi stabilească obiectivele (ce anume vrea să realizeze cu copilul lui) şi prin ce terapii.
Părintele este „“managerul de caz” ”, şiar de deciziile sale depinde viitorul copilului său.
Obiectivele tratamentului autismului :
copilul autist să devină capabil să simtă aibă sentimentele şi să le exprime;
copilul autist să reînceapă să înveţe singur (necondiţionat de recompensa materială);
copilul autist să înveţe şi să ajungă cu nivelul de cunoşţintecunoştinţe, la nivelul copiilor de vârsta lui
copilul autist să dobândească şmecheria abilitatea copiilor de vârsta lui.
Tratamentul autismului are două componente: una medicamentoasă şi un proces de invăţareînvăţare.
Dintre medicamente neurotroficele şi-au dovedit utilitatea pe anumite perioade de timp. Neurolepticele sedative şi-au dovedit o utilitate limitată, doar la copiilori autişti cu auto şi heteroagresivitate.
Tratamentul medicamentos homeopat îi redă copilului redă capacitatea de a simţi şi de a-şi exprima sentimentele, precum şi îi redă capacitatea de a învăţa.
Analiză Analiza Comportamentală Aplicată (ABA) îi oferă copilului un program de învăţare bazat pe recompensă. ABA trebuie completată cu logopedie, kinetoterapie, art-terapie, play-terapie şi consiliere psihologică. (va urma)
roman lucica stefania
buna ziua asi vrea sa ma ajute si pe mine cineva am un baietel de 3 ani si opt luni si nu poate sa poarte o conversatie normal doar pronuta cuvintele care eu le zic si nu inteleg ce are
March 1, 2014, 2:03 p.m.