Ochelarii sunt accesorii nelipsite din garderoba femeii moderne: ei pot seduce sau pot intimida, ei pot cuceri şi pot acapara, ei intră în viaţă şi pot stăpâni, ei pot fi desăvârşiţi sau strălucitori, eleganţi şi atemporali, rafinaţi sau echilibraţi.
Ochelarii sunt obiecte foarte vizibile şi ei se înţeleg perfect cu persoanele care ştiu să îi poarte… în faţă. Asemenea oamenilor care doresc să fie la înălţimea gândului lor despre ei, persoane capabile să devină memorabile şi să fie imediat remarcate. Doar cei care au purtat ochelari cu personalitate înţeleg perfect starea de siguranţă care se naşte atunci când păşeşti în lume şi care trezeşte în orice privitor senzaţia întâlnirii unui personaj atent conturat. În cele din urmă, ochelarii definesc caractere şi evidenţiază trăsături în acord cu personalitatea.Ochelarii de azi caută să lase în plan secundar latura medicală, aspectul fiziologic fiind doar un pretext pentru curajoasa descătuşare de forţe a creatorilor din domeniu. Mai întâi accesorii ale vederii, ei se repoziţionează ca veritabile accesorii de imagine, exprimând cu vigoare o exuberantă poftă de viaţă. Joie de vivre reţine atenţia oricărui privitor, iar acesta este momentul în care se declanşează uimitoarea întrepătrundere a spiritului cu forma.
Sprijinindu-se aşadar pe o dualitate inseparabilă, ochelarii must-have pot fi mesagerii unei relaţii asortate perfect. Sincronizarea lentilelor cu rama reprezintă doar un aspect al ansamblului, procesul de adaptare vizuală fiind un act complex care ţine seama de vârsta purtătorului, de aspiraţiile sale, de mediul de viaţă, de condiţia sa socială sau materială.
Ochelarii sunt un obiect de relaţie, fapt dovedit atât de ingredientele sale esenţiale, cât şi de sistemul estetic al elementelor de imagine proprie - accesorii de modă - sau de sistemul vieţii sociale în care purtătorul este nevoit să se integreze neîncetat. Atunci când părăsim spaţiul intim al căminului, oricine dintre noi apelează la imaginea din oglindă, acordându-şi câteva momente de dialog cu sine însuşi. Rămâne de stabilit care este dominanta în jurul căreia subordonăm compoziţia generală.
Ochelarii, în 99% din cazuri, joacă rolul unor actori care dau replica capului de afiş. Însă, există cazuri când forţa de expresie depăşeşte barierele convenţionale şi împing fragilul accesoriu către o poziţie primordială, devenind protagonistul întregii reprezentaţii atent regizate. Ajunşi aici, vom descoperi că binecunoscutele constituente - forma, culoarea, textura şi brandul - sunt părţi dintr-o mişcare vizuală ale cărei valenţe spectaculare reflectă caracterul inovator al imaginaţiei creative şi distincţia obiectelor cu statut de unicat. Ochelarii justifică sentimentul pe care îl traversăm odată cu percepţia lor: fâşii de materie luminoasă, pietre sclipitoare şi culori excitante ce aparţin lumii de dincolo de nori.
Scenografia creată la confluenţa reliefului fizionomic cu liniile sculpturale ale ochelarilor face parte din arsenalul necesar acelor persoane care au învăţat că, în lupta cu viaţa, ai nevoie de aliaţi puternici şi stabili. Este deja cunoscut faptul că ochelarii sunt prietenii statornici ai tuturor celebrităţilor din lumea modei (Karl Lagerfeld, Gianfranco Ferre, Giorgio Armani), din lumea muzicii (Elton John, Bono de la U2, Lenny Kravitz, Stevie Wonder) sau din lumea filmului (Woody Allen, Jack Nickolson, Robin Williams, Jean Reno, Brad Pitt, Steve Martin sau Uma Thurman).