60
None

Cardul naţional de sănătate nu blochează accesul pacienţilor la servicii medicale

La primele ore ale dimineţii de 4 mai se realizau concomitent în sistem 9.000 de accesari cu cardul de sănătate.

Până la ora 11 a aceleiaşi zile, la Help desk s-au primit peste 75 de sesizări de la furnizorii de servicii medicale care au întâmpinat probleme la utilizarea cardului. Aceste probleme au fost rezolvate sau erau în curs de solutionare în cel mai scurt timp. Nu au fost semnalate probleme care să ducă la blocarea sistemului.

“Principala preocupare a CNAS este că introducerea cardului naţional de sănătate să nu îngreuneze sau să blocheze accesul pacienţilor la servicii medicale. Facem apel la furnizori şi pacienţi, în egală măsură, să înţeleagă importanţa introducerii acestui sistem şi să privească cu întelegere şi calm eventualele probleme inerente apărute la implementarea unui sistem de mare anvergură şi complexitate. Vom rezolva toate aceste probleme cu profesionalism.” a declarat Vasile Ciurchea, presedintele CNAS. Introducerea cardului de sănătate este un moment crucial pentru sistem, care este tratat cu seriozitate de CNAS.

Problemele inerente implementării unui proiect de astfel de dimensiuni vor fi rezolvate cu calm şi profesionalism de către specialişti.

CNAS solicită furnizorilor de servicii medicale să respecte legislaţia în vigoare şi să acorde serviciile cu card de sănătate celor care l-au primit, dar şi fără card de sănătate celor care încă nu au intrat în posesia lui.

În acest sens, au fost publicate în Monitorul Oficial Ordinul Ministrului Sănătăţii şi al preşedintelui CNAS care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

Casele de asigurări de sănătate au informat furnizorii cu care se află în relaţie contractuală despre actuala procedură de acordare a serviciilor medicale.

De asemenea, CNAS este pregătită să rezolve toate problemele semnalate de furnizorii de servicii medicale care întâmpină greutăţi în utilizarea cardului de sănătate.

Aceştia au la dispoziţie help desk-ul organizat în acest sens. Echipe de specialişti din toate casele de asigurări se află în teren pentru a identifica şi a acorda asistenţă furnizorilor de servicii medicale.

Rugăm pacienţii care întâmpină greutăţi la primirea unui serviciu medical să semnaleze de urgenţă acest lucru la casele de asigurări sau la numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate.

Comentarii


Pentru a putea preveni atacurile de securitate de tip spam, avem nevoie să stocăm datele pe care le-ați introdus și ip-ul dumneavoastră în baza de date. Aceste date nu vor fi folosite în alte scopuri decat prevenirea atacurilor. Sunteți de acord să stocăm aceste date ?
Notă : Comentariile pot fi adăugate doar în cazul în care v-ați dat acordul pentru stocarea datelor

Introduceti textul din imagine
captcha